organik trafik nedir?

Organik Trafik Nedir? (Ve Nasıl Artırılır) 2023 Rehber

Organik trafik, ücretsiz arama motoru sonuçlarından (ücretli sonuçların aksine) bir web sitesine yapılan ziyaretleri ifade eder. 

Web sitenizin organik arama trafiğini artırmak için arama motoru sonuçlarında üst sıralara çıkmanız gerekir. Bu, arama motoru optimizasyonu (SEO) yoluyla gerçekleştirilebilir.

Diğer arama trafiği türü, ücretli arama trafiğidir: sonuçlar sayfasındaki tıklama başına ödeme (PPC) reklamlarına tıklanarak gelen ziyaretler.

SEO ve PPC arasında kalıyorsanız, SEO ve PPC : Hangisini Kullanmalısınız? yazımızı okumanızı şiddetle tavsiye ederim.

organik vs ücretli trafik

Arama trafiğinin yanı sıra, web siteleri aşağıdaki trafik türlerini de çekebilir:

  • Doğrudan trafik: URL’yi tarayıcının arama çubuğuna girerek doğrudan gelen ziyaretler
  • Yönlendirme trafiği: diğer web sitelerindeki bağlantılar aracılığıyla gelen ziyaretler
  • Sosyal trafik: sosyal medya sitelerindeki gönderilerden gelen trafik (organik veya ücretli)

Bu web sitesi trafiği kategorileri genellikle Google Analytics gibi web sitesi analiz araçlarında kullanılır .

Organik Web Sitesi Trafiğinin Faydaları

Organik trafiğin bazı avantajları şunlardır:

  • Bedava
  • Markanızı daha önce hiç duymamış insanlara ulaşabilirsiniz.
  • Sitenize alakalı ve belirli bir amaç ile ziyaretçi çekebilirsiniz.
  • Dünyanın her yerinden insanlara ulaşabilirsiniz
  • Bir içerik/SEO stratejisi ile hedeflenebilir ve ölçeklendirilebilir.
  • Güvenilirliğinizi geliştirebilir
  • Arama motoru pazarı büyüyor

Bununla birlikte, organik trafiğin dezavantajları da vardır:

  • Organik trafik artışı, ücretli arama trafiğine kıyasla yavaş olabilir
  • Her arama bir tıklamayla bitmez
  • Trafik ücretsiz olmasına rağmen, hem SEO hem de içerik oluşturma açısından sonuçları görmek için yapılması gereken yatırımlar var ve bu yatırımları maddi olarak veya zaman ile ödemeniz gerekmektedir.

Organik ve Ücretli Trafik Değeri

Organik ve ücretli trafik arasındaki temel farklardan biri maliyettir.

Ücretli arama kampanyaları, bazı yüksek değerli anahtar kelimelerin tıklama başına yüzlerce dolara mal olması nedeniyle inanılmaz derecede pahalı olabilir. Bu, hızlı bir şekilde toplanabilir ve nispeten az sayıda tıklama için yüksek bir maliyetle sonuçlanabilir. 

Bunun aksine, organik trafik, doğrudan maliyet oluşturmadan büyük miktarda tıklama oluşturma potansiyeline sahiptir.

Organik Araştırma aracında herhangi bir web sitesinin organik trafiğinin toplam değerini tahmin edebilirsiniz . 

Alan adını girin ve “Trafik Maliyeti“ni arayın:

Trafik Maliyeti

Bu rakam bize, ebay.com’un Mayıs 2023 organik trafiğini Google Ads aracılığıyla bu anahtar kelimelerden aynı sayıda tıklama için ödeyerek kopyalamanın yaklaşık 27,9 milyon ABD dolarına mal olacağını söylüyor. 

Organik Trafik Nasıl Artırılır?

Organik trafiğinizi artırmak için tutarlı bir SEO stratejisine sahip olmanız ve SEO en iyi uygulamalarını takip etmeniz gerekir .

Sıralamalarınızı iyileştirmek ve bir web sitesine daha fazla organik trafik çekmek için ele almanız gereken dört temel SEO alanı:

  1. Anahtar kelime araştırması: İnsanların içeriğinizle onları hedeflemek için kullandıkları arama sorgularını bulma ve analiz etme
  2. İçerik oluşturma ve optimizasyon: Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için optimize edilmiş yüksek kaliteli, alakalı içerik geliştirme
  3. Teknik SEO: Arama motorlarının siteyi taramasına ve dizine eklemesine yardımcı olmak için bir web sitesinin teknik yönlerini optimize etme
  4. Bağlantı kurma: Bir sitenin otoritesini ve görünürlüğünü artırmak için yüksek kaliteli geri bağlantılar elde etme

Kitlenizin Google’da kullandığı arama terimlerini hedeflemek için SEO’yu kullandığınızda, onlara belirli bir şey aradıkları anda ulaşabilirsiniz. Her tıklama için ödeme yapmadan. 

Organik trafik yolculuğunuza başlamak için bugün atabileceğiniz üç özel adıma bakalım :

  1. Teknik sorunlar için web sitenizi denetleyin
  2. SEO stratejinizi yönlendirmek için anahtar kelimeler bulun
  3. Bir Google İşletme Profili oluşturun (varsa)

Onları birer birer parçalayalım. 

1. Adım. Web Sitenizi Teknik Sorunlar Açısından Kontrol Edin

Google’ın web sitenizin içeriğini hızlı ve kolay bir şekilde tarayıp dizine ekleyebilmesi gerekir. 

SEMRush aracının ücretsiz olarak kullanabileceğiniz, Site Denetim aracını açın. Etki alanınızı girin ve ” Denetimi Başlat ” düğmesine basın.

Site Denetim aracı

Açılan “Site Denetim Ayarları” penceresinde denetimi ayarlayın.

Denetiminizi yapılandırmayı tamamladığınızda, “Site Denetimini Başlat” düğmesine tıklayın.

Site Denetimi

Aracın algıladığı tüm sorunların tam listesini görmek için “Sorunlar” sekmesine gidin .

Sorunlar" sekmesi

Bozuk resimleri, bozuk bağlantıları, yinelenen başlıkları, yavaş yüklenen sayfaları ve diğer birçok sorunu bu alan içerisinden keşfedebilirsiniz. 

Ayrıca, her sorunun yanındaki “Neden ve nasıl düzeltilir” bağlantısını tıklayarak , sorunu nasıl çözeceğinize dair ipuçları alırsınız.

Neden ve nasıl düzeltilir

Adım 2. SEO Stratejinizi Yönlendirecek Anahtar Kelimeleri Bulun

Anahtar kelime araştırması, daha fazla organik trafik çekmek için web sitenizde yazacağınız ve yayınlayacağınız konuları belirlemenize yardımcı olur.

Ardından, bir anahtar kelime listesi oluşturabilir ve bu anahtar kelimeleri hedeflemek için optimize edilmiş içerik oluşturabilirsiniz.

İlk önce kendi alan adınızı ve rakiplerinizin alan adlarını girin. ” Karşılaştır“a tıklayın.

Semrush'ın Anahtar Kelime Boşluğu aracı

Araç, analiz edilen tüm alanlar tarafından hedeflenen anahtar kelimeleri karşılaştırır.

İki anahtar kelime kategorisine odaklanın:

  • Eksik: rakiplerinizin sıraladığı, ancak sizin sıralamada yer almadığınız tüm anahtar kelimeler
  • Zayıf: rakiplerinizin sizden daha yüksek sıraladığı tüm anahtar kelimeler
Eksik ve Zayıf anahtar kelime filtreleri

Burada bazı harika anahtar kelime fırsatları keşfetmeniz yüksek bir ihtimaldir. Sonuçta, tüm doğrudan rakipleriniz aynı anahtar kelimeyi hedefliyorsa, muhtemelen web sitenizle de alakalıdır.

Anahtar kelimeleri seçerken şu üç ölçütü göz önünde bulundurun:

  • Hacim: anahtar kelimenin aranma hacmi (yani, insanlar ortalama olarak anahtar kelimeyi ayda kaç kez arıyor ? )
  • KD %: anahtar kelime zorluğu — anahtar kelimeyi 0 ile 100 arasında bir ölçekte sıralamanın ne kadar zor olduğu
  • Amaç: anahtar kelimenin arkasındaki arama amacı (yani, insanlar ne tür içerik görmeyi bekliyor?)
Vurgulanan hacim, KD yüzdesi ve amaç metrikleri

Amacınız, yüksek arama hacmi ve düşük anahtar kelime zorluğunun doğru kombinasyonunu bulmaktır. Ve arama yapanın amacını tatmin etmek için bu anahtar kelimeleri doğru türde içerikle hedefleyin.

İş hedeflerinizle uyumlu hedef anahtar kelimeleri belirledikten sonra, arama amacına hitap eden ve okuyucuya değer sağlayan içerik oluşturmak çok önemlidir.

Kullanıcının ihtiyaçlarını karşılayan yüksek kaliteli içerik oluşturmaya odaklanarak nişinizde otorite kurabilir, geri bağlantılar kazanabilir ve izleyicilerinizle güven oluşturabilirsiniz.

Son olarak, daha fazla dönüşüme yol açar. Sitenize daha fazla organik trafik getirdikçe, bu yeni trafiği para sayfalarınıza yönlendirerek ziyaretçileri satışa dönüştürebilirsiniz. 

Bazı ipuçları:

  • Web sitenize içerik eklediğinizde, ziyaretçileri para sayfalarınıza yönlendirmek için bol miktarda dahili bağlantı kullanın.
  • En iyi performans gösteren sayfalarınızı analiz etmek ve sıralamalarını iyileştirmek için yeni optimizasyon fikirleri bulmak için Sayfa İçi SEO Optimizasyon araçlarını kullanın .
  • Anahtar kelimelerinizi inceleyin , böylece SEO çabalarınızın ne zaman sonuç verdiğini ve sitenizin hedef anahtar kelimeleriniz için görünür hale geldiğini bilirsiniz.

Google İşletme Profilinizi Oluşturun (İşletmeniz varsa)

Müşterilerle yüz yüze etkileşim kuran bir işletme işletiyorsanız, bir Google İşletme Profiline sahip olmanız fayda sağlayacaktır.

Google Harita Paketi gibi yerel arama sonuçlarında görünmenize izin verdiği için yerel SEO’daki önemli adımlardan biridir :

"Yakınımdaki restoranlar" için Google Harita Paketi sonuçları

Organik Trafik Nasıl Kontrol Edilir?

Bir web sitesi sahibiyseniz, sitenizle ilgili organik trafik istatistiklerini aşağıdakilerle ücretsiz olarak görüntüleyebilirsiniz:

Bu araçlarla, yalnızca doğrulanmış bir mülkün (sahip olduğunuz bir web sitesi) organik trafiğini kontrol edebilirsiniz.

Herhangi bir web sitesine (diyelim ki rakibinizin bir web sitesine) gelen organik trafiği kontrol etmek istiyorsanız, 3. parti yazılımlar aracılığı ile Organik Araştırma yapabilirsiniz.

Şimdi, bahsettiğimiz çeşitli araçlarla organik trafiği nasıl kontrol edeceğinizi keşfedelim.

Google Analytics ile Organik Trafiği Kontrol Edin

Universal Analytics:

  1. Google Analytics hesabınıza gidin
  2. Edinme—Tüm Trafik—Kanallar—Organik Arama’ya gidin
Evrensel Analitik

Google Analytics 4:

  1. Google Analytics 4 hesabınıza gidin
  2. ” Raporlar ” a tıklayın
  3. Edinme —Trafik Edinme—Organik Arama’ya gidin
Google Analytics 4

Google Search Console ile Organik Trafiği Kontrol Edin

  1. Google Arama Konsolu hesabınıza gidin
  2. “Performans” altındaki ” Arama sonuçları ” raporunu açın
"Performans" altındaki "Arama sonuçları" raporu

Semrush’un Organik Araştırma Aracı ile Organik Trafiği Kontrol Edin

Semrush, herhangi bir web sitesinin organik anahtar kelime sıralamasını ortaya çıkarmanıza ve bu sıralamalara göre organik trafiğini tahmin etmenize olanak tanır.

Organik Araştırma aracına gidin ve etki alanını girin.

Organik Araştırma aracı

Bu raporun üst kısmındaki “Anahtar Kelimeler” sayısı, sitenin Google’da ilk 100 sonuç içinde kaç tane organik anahtar kelime sıralamasına sahip olduğunu gösterir.

Bu raporun üst kısmındaki “Trafik” sayısı, anahtar kelimelerin siteye aylık kaç ziyaret (organik trafik) getirdiğini tahmin eder.

Organik Araştırma aracındaki "Anahtar kelimeler" ve "Trafik" metrikleri

“ Trafik ” bölümüne tıklarsanız , “Tahmini Trafik Eğilimini” içeren bir grafik görünecektir. 

"Tahmini Trafik Eğilimi" grafiği

Ayrıca, “ Konumlar ” sekmesine giderek web sitesinin organik anahtar kelimeler için konumlarını da kontrol edebilirsiniz .

Organik Araştırma aracındaki “Pozisyonlar” sekmesi

“ Sayfalar ” sekmesinden en organik trafiğe sahip sayfalara bakabilirsiniz. 

Organik Araştırma aracındaki “Sayfalar” sekmesi

Organik Trafik Vaka Çalışmaları

Vaka Çalışması 1: Bir oyun şirketi, işi için daha iyi anahtar kelimeleri hedefleyen bir SEO stratejisi uygulayarak organik trafikte büyük bir artış gördü. 

Vaka Çalışması 2: Hava taşımacılığı sorunları olan kişilere yardımcı olan bir şirket, yüksek kaliteli içerik üreterek organik trafiği %588 artırdı ve müşteri edinme maliyetini yarıya indirdi.

Vaka Çalışması 3: Bir çevrimiçi spor perakendecisi , yeni bir web sitesi oluşturdu ve SEO planıyla dokuz ayda organik gelirini %124 artırdı.

Sonraki adımlar

Organik trafik, özellikle uzun vadeli başarı için çevrimiçi işinizi büyütmek için harika bir kanaldır. Bunu artırmak için, SEO’nuza ve çeşitli yönlerine kapsamlı bir şekilde bakmanız gerekir.

Bu yazıda bahsetmiş olduğum SEO araçlarından en iyi şekilde yararlanmak için ücretsiz bir Semrush hesabı oluşturmayı unutmayın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Makale İçeriği
Alperen Esmer
Alperen Esmer
Selamlar, ben Alperen Esmer. Yazılım ve dijital pazarlama alanlarında 9 yıldır kendimi geliştiriyorum. Burada, SEO’daki 6 yıllık deneyimimi ve Wordpress yoğunlukta olmak üzere yazılımdaki deneyimlerimi sizlere aktarmayı ve bilgi aldığım kaynakları sizlerle paylaşmayı hedefliyorum.
Hemen İletişime Geç

Dijital Pazarlama konularında uzman destek almak için hemen aşağıdaki formu doldurup benimle iletişime geçin!

En Yeni Makaleler
White Hat - Black Hat SEO
SEO
Alperen Esmer
Beyaz Şapka SEO (White Hat SEO) 2023 Rehber

Beyaz şapka SEO nedir? Beyaz şapka SEO, Google’ın yönergeleri dahilinde olan SEO stratejilerinin, tekniklerinin ve taktiklerinin kullanılması anlamına gelir ve odak noktası kullanıcıdır. Beyaz şapka

Daha Fazla »
Genel
Alperen Esmer
H1 Etiketleri Sıralama için Gerekli mi?

Arama pazarlamasının önceki günlerinde, SEO’lar çoğu kez aynı iki en iyi uygulamayı beynimize implante edilen birçok kez tekrarladılar: Sayfanızın başlığını H1 etiketlerine sarın Sayfa başına

Daha Fazla »