2021’de SEO’da Başarılı Olabilmenin Yolları

SEO’da Başarılı Olabilmenin Yolları Nedir ?

Gelecek yıla başarılı bir seo başlangıcı ​​için temel atma stratejilerine yatırım yapmak için sizlere başarılı olabilmenin püf noktalarını anlatacağım.

Geleceğe öncelik vermek

Öncelikle, hiçbir şekilde mevcut bağlantı kurma stratejinizden vazgeçmeniz gerektiğini söylemiyorum. Eski bağlantılar Mart’ta olduğu gibi Aralık’ta da aynı değerde. 

Ancak, sizinle bağlantı kuran kişilerin tatiller sırasında genellikle daha az yanıt verdiğini görüyoruz. Zamanınızı gelecekteki bağlantılarınız için başarılı bir zemin hazırlamanız gerekli. Bunları 3 başlıkta inceleyelim.

  • Rakip analizi ve inceleme
  • İçerik planlama ve oluşturma
  • Teknik ve onpage SEO konularını denetleme.

Web sitenizin uzun vadeli geleceğini etkileyecek etkinliklere öncelik vererek, yıl sonu SEO çabalarınızı optimize edin.

Rakip analizi ve inceleme

Yıl sona erdiğinde, rakipleri kontrol etmenin ve arama açısından neler yaptıklarını gözden geçirmenin tam zamanı.

Başlamak için iyi bir zaman, rakiplerinin içeriğiyle, hangi sayfaların organik ziyaretçi kazanmalarına yardımcı olduğunu analiz etmek sizin için yararlı olabilir. Ahrefs ve SEMrush gibi araçlar, rakip sitelerdeki en iyi sayfaların bir listesini derlemenize yardımcı olacaktır. Kendi sitenizde benzer sayfalar oluşturmanın uygun olup olmadığını belirlemek için bu sayfaları inceleyin. İncelemeniz sırasında şunları göz önünde bulundurun:

  • Bu konu kullanıcılar ile alakalı mı?
  • Bu konuyu kapsayan mevcut bir sayfam var mı?
  • Bu terim için sıralamadan ne tür bir trafik gelir (üst, orta, alt)?
  • Rekabet edecek bir sayfa oluşturmak için yatırım yapacak kaynaklara ve zamana sahip miyim?

Rakiplerinizi kopyalamak yerine, bu soruları sormanız önemlidir. Her zaman rakiplerinizi inceleyerek kendinizi bir kullanıcı gibi düşünerek eksik olan yerleri not alın ve kendi sitenize ekleyin bu size fayda sağlayacaktır.

Bu araçları, rakipleriniz için geçen yılki anahtar kelime hareketini izlemek için de kullanabilirsiniz. Bu verileri kendi sitenizin performansıyla karşılaştırmak, rekabetin üstesinden gelebileceğiniz alanları belirlemenize yardımcı olabilir. 

SEO sadece yeni anahtar kelime sıralaması ve organik trafik kaynakları kazanmakla ilgili değildir. Arama sonuçları her zaman değişiyor ve sıralamalarınızı savunmazsanız, onları kaybedeceksiniz. Rakip anahtar kelime büyümesine göz kulak olmak, potansiyel tehditleri kaybolmadan önce tespit etmenize yardımcı olur. Bulunduğunuz alanlarda kazanç sağlayan rakipler görüyorsanız, şunları göz önünde bulundurun:

  • Mevcut sayfanızı taze içerik ve daha fazla derinlikle güncelleme
  • Sayfa içi faktörleri optimize etmek
  • İç bağlantı fırsatlarını gözden geçirme
  • Harici backlink için manuel tanıtım

Yeni fırsatları ortaya çıkarmak ya da potansiyel sorunları tespit etmek olsun, rakip stratejilerini incelemek değerli bilgiler sağlayacaktır ve yılın sonuda bu analizi yapmak için ideal bir zamandır.

İçerik planlama ve oluşturma

Rakip içerik stratejilerini analiz etmenin yanı sıra, yılın sonunda kendi içerik girişimlerinizi gözden geçirme fırsatı sunar .

Yeni bir yılın başlangıcı her zaman telaşlıdır ve editör takvimin gerisinde kalan her şey çok hızlı şekilde gerçekleşir. Bunun yerine, editör takviminizi planlamaya başlamak ve gelecek yılın programına devam etmek için yıl sonundaki yavaş zamandan yararlanmanızı öneririm. 

Tabii ki, tatiller birçok işletme için kritik bir satış zamanıdır ve mevsimsel içerik yaratmak sizin için öncelikli olabilir. Ancak, bu tür içeriğin tatillerde görünür olmasını istiyorsanız, bu işlerin çoğunun tatil sezonunun öncesinde yapılması gerekiyor.

Bunun yerine, rakip analizinizden elde edilen içgörüden yararlanarak, önce en etkili görevleri tamamlamak için mevcut sayfaları tazeleme ve güncelleme işlerinin yapılması gerekmektedir. Ayrıca içeriği yeni biçimlere yeniden gönderme ve yeni sayfalar oluşturma gibi gelecekteki içerik pazarlama etkinliklerine öncelik verebilirsiniz.

4. Çeyrek’te boş zamanınız ve kaynaklarınız varsa, bu kaynakları içerik planlamasına ve yaratılmasına ayırmak en uygunudur.

Teknik ve onpage SEO sorunlarını denetleme

Son olarak, web sitenizin teknik ve onpage SEO’sunu denetlemek için yılın sonunda biraz zaman ayırın .

Maalesef, teknik gelişmeler ve düzeltmeler sıralamalarınızda dalgalanmalara sebep olabilmekte. bu yüzden 2020’de veya 2019’un son çeyreğinde bu gelişmeler ve düzeltmelere ayrımak sizin için çok faydalı olacaktır. Zamanla oluşan bazı yaygın sorunlar bunlardır:

  • Kırık görüntüler ve bağlantılar
  • Yönlendirme zincirleri
  • 404 ve diğer durum hataları
  • Yinelenen içerik
  • Eksik metin
  • Vb.

Bu sorunların temizlenmesi, sitenizin genel arama performansını iyileştirmeye yardımcı olacaktır.

Bu sorunların çoğu, Screaming Frog gibi bir araçla, sitewide denetimiyle çözülecek.

Daha önce de belirtildiği gibi, SERP’lerde yeni rakip sayfalarını engellemek için üst sayfalarınıza yapabileceğiniz küçük ölçekli sayfa optimizasyonları vardır. Bu optimizasyonlar şunları içerir:

  • Sayfa hızı ve mobil dostu iyileştirmeler.
  • Artan anahtar kelime odağı ve başlık optimizasyonları.
  • SERP özellikleri için şema işaretlemesi ve optimize edilmiş formatlar (snippet’ler, bilgi kutusu, video sonuçları vb.)

Bu optimizasyonlar, güncellemelerle mükemmel bir şekilde örtüşebilir ve yeni yıl için içeriğe yenileyebilir ve genellikle arama sonuçlarında bir veya iki konum arasındaki fark olabilir.

Sonuç

Kendinizi 2020 için tam haliyle hazırladınız. Bu süreçte web siteniz için kendinize güzel ve kapsamlı bir data oluşturmuş oldunuz. Bir sonraki sene için içerik planlamanızı yaptınız. Teknik seo kısmındaki sorunları ve geliştirmeleri denetlediniz ve bir sorun varsa çözdünüz buda rakipleriniz için hiç iyi bir şey değil. ?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Makale İçeriği
Alperen Esmer
Alperen Esmer
Selamlar, ben Alperen Esmer. Yazılım ve dijital pazarlama alanlarında 9 yıldır kendimi geliştiriyorum. Burada, SEO’daki 6 yıllık deneyimimi ve Wordpress yoğunlukta olmak üzere yazılımdaki deneyimlerimi sizlere aktarmayı ve bilgi aldığım kaynakları sizlerle paylaşmayı hedefliyorum.
Hemen İletişime Geç

Dijital Pazarlama konularında uzman destek almak için hemen aşağıdaki formu doldurup benimle iletişime geçin!

En Yeni Makaleler
White Hat - Black Hat SEO
SEO
Alperen Esmer
Beyaz Şapka SEO (White Hat SEO) 2023 Rehber

Beyaz şapka SEO nedir? Beyaz şapka SEO, Google’ın yönergeleri dahilinde olan SEO stratejilerinin, tekniklerinin ve taktiklerinin kullanılması anlamına gelir ve odak noktası kullanıcıdır. Beyaz şapka

Daha Fazla »
Genel
Alperen Esmer
H1 Etiketleri Sıralama için Gerekli mi?

Arama pazarlamasının önceki günlerinde, SEO’lar çoğu kez aynı iki en iyi uygulamayı beynimize implante edilen birçok kez tekrarladılar: Sayfanızın başlığını H1 etiketlerine sarın Sayfa başına

Daha Fazla »