Google’dan yeni bir özellik! iki yeni bağlantı özelliği

Yaklaşık 15 yıl önce, nofollow yorum spam’leriyle mücadeleye yardımcı olacak bir araç olarak tanıtıldı. Ayrıca hızla Google’ın reklamlarla ilgili veya sponsorlu bağlantıları işaretlemek için önerilen yöntemlerinden biri haline geldi . Web, nofollow’in 2005’te tanıtılmasından bu yana gelişmiştir ve nofollow‘un da gelişmesinin vakti gelmişti.

Google 10 Eylül 2019’da web yöneticilerine Google Search’e belirli bağlantıların yapısını tanımlamak için ek yollar sağlayan iki yeni bağlantı özelliğini duyurdu.

Sponsored etiketi ne işe yarar ?

rel = “sponsored“: Sitenizdeki reklamların, sponsorlukların veya diğer tazminat anlaşmalarının bir parçası olarak oluşturulan bağlantıları tanımlamak için sponsorlu özelliği kullanın.

UGC etiketi ne işe yarar ?

rel = “ugc“: UGC, Kullanıcı Tarafından Üretilen İçerik anlamına gelir ve ugc özellik değeri, yorumlar ve forum gönderileri gibi, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik içindeki bağlantılar için önerilir.

Nofollow etiketi ne işe yarar ?

rel = “nofollow“: Bu özelliği, bir sayfaya bağlamak istediğiniz, ancak sıralama kredisini başka bir sayfaya geçirmek de dahil olmak üzere herhangi bir onay türünü ima etmek istemediğiniz durumlar için kullanın.

Bir linkte birden fazla rel değeri kullanabilir miyim?

Evet, bir linkte birden fazla rel değeri kullanabilirsiniz. Örneğin, rel = “ugc sponsored“, bağlantının kullanıcı tarafından oluşturulan içerikten geldiğini ve sponsorluk yaptığını ima eden mükemmel bir özelliktir. Ayrıca, yeni özellikleri desteklemeyen servislerle geriye dönük olarak uyumlu olmak istiyorsanız, nofollow işlevini yeni özellikler – örneğin rel = “nofollow ugc” gibi kullanmak geçerlidir.

Reklamlar veya sponsorlu bağlantılar için nofollow kullanırsam, bunları değiştirmem gerekir mi?

Hayır. Nofollow‘ı yöntem olarak kullanmaya devam edebilirsiniz.olası bağlantı şeması cezalarını önlemek için bu gibi bağlantıları işaretlemek için. Mevcut bir biçimlendirmeyi değiştirmeniz gerekmez. Bunu yeni bağlantılara ekleyen sistemler varsa, bunu yapmaya devam edebilirler. Ancak, uygunsa veya uygun olduğunda rel = ”sponsored” ya geçmenizi öneririz.

Kaynak : Webmasters.Googleblog.com

2 Responses
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Makale İçeriği
Alperen Esmer
Alperen Esmer
Selamlar, ben Alperen Esmer. Yazılım ve dijital pazarlama alanlarında 9 yıldır kendimi geliştiriyorum. Burada, SEO’daki 6 yıllık deneyimimi ve Wordpress yoğunlukta olmak üzere yazılımdaki deneyimlerimi sizlere aktarmayı ve bilgi aldığım kaynakları sizlerle paylaşmayı hedefliyorum.
Hemen İletişime Geç

Dijital Pazarlama konularında uzman destek almak için hemen aşağıdaki formu doldurup benimle iletişime geçin!

En Yeni Makaleler
White Hat - Black Hat SEO
SEO
Alperen Esmer
Beyaz Şapka SEO (White Hat SEO) 2023 Rehber

Beyaz şapka SEO nedir? Beyaz şapka SEO, Google’ın yönergeleri dahilinde olan SEO stratejilerinin, tekniklerinin ve taktiklerinin kullanılması anlamına gelir ve odak noktası kullanıcıdır. Beyaz şapka

Daha Fazla »
Genel
Alperen Esmer
H1 Etiketleri Sıralama için Gerekli mi?

Arama pazarlamasının önceki günlerinde, SEO’lar çoğu kez aynı iki en iyi uygulamayı beynimize implante edilen birçok kez tekrarladılar: Sayfanızın başlığını H1 etiketlerine sarın Sayfa başına

Daha Fazla »