SEO
Arama motoru optimizasyonu ( SEO ) , web sitenizi ve web sayfalarınızı Google ve Bing gibi arama motorlarında organik sonuçlarda gösterecek şekilde optimize etme işlemidir .
SEO ile ilgili zorlu kısım , burada görünmek için para ödeyememeniz. Arama motorları, sayfanızın kalitesini ve alaka düzeyini hesaplayan ve sizi buna göre sıralayan algoritmalara sahiptir.
Bu nedenle, SEO’nun büyük bir kısmı arama motorlarının neye önem verdiğini bulmak ve web sitenizi ve web sayfalarınızı buna göre optimize etmek gerekir.
Artıları
SEO’nun avantajlarına bakalım :
1. Organik trafikte kalan güç var
İstediğiniz anahtar kelimeler için Google’da yüksek sıralarda yer alabildiğiniz sürece , web sitenize tutarlı bir arama trafiği oluşturabilirsiniz.
SEO ile başarılı olursanız şöyle görünür :

Tüm pazarlama ekibimiz kısa bir mola verdiğinde trafik hala akmaya devam edecektir.
Ücretli pazarlama bir musluk gibidir. Musluğu açtığında trafik akacaktır. Ancak musluk kapanır kapanmaz (yani paranız biterse), trafiğiniz duracaktır.
Aynı şekilde sosyal medya için. Günümüz dünyasında sosyal medya, bir ödemeli oyundur. Ödemeyi reddettiğinizde, katılımınız büyük olasılıkla düşecektir.
2. SEO genellikle uzun vadede daha ucuzdur
Ahrefs adlı sitenin 120.000 den fazla anahtar kelime göre sıralandığını ve bir ay tahminen 240,000+ arama ziyaretçi aldığını var sayarsak.
Bu trafiği PPC üzerinden satın alırsak, bize tahmini olarak ayda 733.000 dolar (veya yılda 8,8 milyon dolar) olur.
Ekipte içerik yaratan sadece üç ila dört kişi olduğu ve her bir maaş için 2 milyon dolar ödemediğimizi göz önüne aldığımızda, SEO’nun uzun vadede daha ucuz olduğunu söylemek makul .
Eksileri
İşte SEO için bazı olumsuzluklar .
1. SEO zaman alıyor
Ahrefs, 2017’de Google’da ne kadar sürdüğünü bulmak için bir çalışma yaptı . Rastgele iki milyon sayfa seçti ve sıraladıkları tüm anahtar kelimelerin yerlerini izledi.
Sonuç: sayfaların yalnızca% 5,7’si bir yıl boyunca en az bir anahtar kelime için ilk 10’da yer alıyor.
“Şanslı” olanların bile% 5.7’sinin ilk 10’a girmesi yaklaşık 2-6 ay sürüyor.
Gördüğünüz gibi SEO zaman alıyor.
Etki bırakmak için yalnızca kısa bir zamanınız varsa, SEO sizin için doğru strateji olmayabilir.
2. SEO benzersiz ve düzgün içerik gerektirir
Lezzetli bir ördek yemeği hazırladığınızı hayal edin. Kimden öğrenmek istersin, Ünlü bir şeften mi yoksa benden mi?
Cevap açıktır. Şef ile mükemmel yemeği hazırlayacaksın. Benimle ördeği yakacaksın.
İnsanlar konu uzmanlarından öğrenmeyi tercih ederler .
Bu nedenle, aramayı iyi yapmak için muhtemelen uzmanlığa ihtiyacınız olacak.
Etki alanı uzmanıysanız, harika! İçeriği kendiniz oluşturun. Değilse, sizin için yaratması için birini işe alın. Malcolm Gladwell’in kitapları için yaptığı gibi yetkililerle röportaj bile yapabilirsiniz.
Sorun, bu çözümlerin sınırlı kaynaklara sahip küçük ve orta ölçekli işletmeler için çok pahalı ve zaman alıcı olabilmesidir.
PPC
Tıklama başına ödeme ( PPC ), web sitenize yapılan tıklamalar için ödediğiniz bir reklam modelidir. Genellikle Google Reklamları gibi arama motoru reklamcılığıyla ilişkilendirilir .
Bugün, Facebook, Twitter ve İnstagram gibi çoğu sosyal medya ağlarını da benimsedik.
Artıları
PPC’nin bazı avantajları nelerdir ?
1. PPC hızlıdır
İçin SEO çalışması için, sen gün, hafta ve hatta ay beklemek gerekebilir. İçin PPC , çok daha hızlıdır.
Herhangi bir reklam platformuna gidebilir ve hemen bir kampanya başlatabilirsiniz.
2. PPC , verileri hedeflemeye izin verir
İle PPC , verilerin farklı türde (demografi, coğrafya, vb) ile oynayabilir
Bu nedenle, yalnızca web sitenizde istediğiniz kişileri kontrol edebilirsiniz.
3. PPC hızlı deney sağlar
PPC’nin doğası hızlı geri bildirimdir. Neyin işe yarayıp yaramadığını anlamak için bir kampanya oluşturabilir, A / B testleri uygulayabilir ve sonuçları izleyebilirsiniz.
Nispeten, SEO daha yavaştır ve bu nedenle herhangi bir bireysel değişim veya taktiğe başarı veya başarısızlık atfetmek zor olabilir.
Eksileri
PPC gül değildir. Bazı olumsuzluklar var.
1. PPC engelleyici pahalı alabilirsiniz
Sigorta gibi rekabetçi bir sektöründeyseniz, PPC hızlı bir şekilde pahalı olabilir.
Örneğin, “araba sigortası” anahtar kelimesi için teklif verirseniz, ortalama tıklama başına 40 TL’ye mal olacak.
DropBox bunu 2009 yılında ilk elden tecrübe etti. Google Reklamları denedikten sonra, hemen hemen 233 – 388 dolar arasında bir edinme başı maliyet ( EBM ) aldıklarını keşfetti . En kötüsü: ürünleri sadece 99 dolardı.
Google Reklamlarını yayınlamak için para kaybediyorlardı.
“ Kampanyalarınız ne kadar uzun olursa, o kadar az etkili olurlar İnsanlar reklamlarınızı çok sık görmeye başlar ve sıkılırlar aynı Trendyol Reklamları gibi 🙂 ”
Reklam körlüğü gerçek. Uzun vadede yayınlanmaları için sürekli olarak yeni kopyalar, görseller oluşturmanız ve mevcut reklamlarınızı yenilemeniz gerekir.
3. Para kazanmak için paraya ihtiyacınız olacak
PPC ile bir kampanya başlatmak için paraya ihtiyacınız olacak. Ayrıca, kampanyalarınızı nasıl optimize edeceğinizi bulduğunuzda, ilk birkaç ayda para kaybedeceksiniz.
Bir PPC kampanyasını optimize etmenin ne kadar süreceği konusunda gerçekçi olmanız gerekir .
0 TL’lik pazarlama bütçesiyle yeni bir başlangıç yapıyorsanız, karlı reklamlar yayınlamaya başlamanız sizin için maliyetli olabilir.
SEO vs PPC : İşim için hangisi daha iyi?
Gerçek cevap: Tamamen işinize bağlı .
Hiçbiri diğerinden daha iyi veya daha kötü değildir. Her ikisi de meşru trafik kaynaklarıdır.
Bununla birlikte, bir kanalın daha anlamlı olabileceği bazı durumlar vardır.
Eğer bir toplu ürün satacaksak ve fazla zamanımız yoksa PPC bu durumda daha etkili olacaktır ama uzun soluklu bir marka oluşumu içerisine girmeyi düşünüyorsanız bu durumda SEO sizin işinize daha çok yarayacaktır.
SEO ve PPC : Bunları birlikte kullanmak
En iyi işletme SEO ve PPC’yi kullanmak zorunda. Sonuçta, eğer her iki kanal da karlıysa, neden ikisini birden yapmak istemeyelim?
SEO , kullanıcıların ikinci büyük sürücüsüdür. Ancak biz de ücretli tarafı ihmal etmiyoruz. Her iki kanal da çalışır, bu yüzden etkinliklerini en üst düzeye çıkarmak için ikisinden yararlanırız.
Benim düşüncelerim
SEO’nun bir elma, PPC’nin de bir portakal olduğunu hayal edin . Bir elmanın bir portakaldan daha iyi olduğunu söyleyebilirsiniz;
Her ikisi de meyvedir. Her ikisi de vitamin sağlar. Ve her ikisi de çok farklı.
Tam bir diyet istiyorsanız, ikisine de sahip olmalısınız.
Ne de olsa, işinize yarayan tüm pazarlama kanallarından yararlanmalısınız.